Od 1967 roku kultowy krytyczny manifest Guya Deborda „Społeczeństwo spektaklu” stanowi punkt odniesienia i teoretyczną podstawę wszelkich prób analizy postmodernistycznego społeczeństwa. Żyjemy w świecie wszechogarniającego spektaklu, który sprowadza nas do roli biernych konsumentów reklamowanego przekazu. Podlegamy sensorycznemu atakowi wszechobecnych obrazów, które przenikają każdy aspekt naszego życia, jak również nas samych. Jak sfilmować ten stan rzeczy?
Artystka Roxy Farhat i filmowiec Göran Hugo Olsson przenoszą tezy Deborda do rzeczywistości XXI wieku, próbując przedstawić, w jaki sposób wpływają one na współczesnego odbiorcę. Dzięki rozmowom ze specjalistami, w tym między innymi z duńskim ekspertem od sytuacjonizmu Mikkelem Boltem, radykalnym ekologiem, działaczem politycznym i naukowcem Andreasem Malmem (autorem książki „Jak wysadzić rurociąg”), czy szwedzką krytyczką i pisarką Valerie Kyeyune Backström, poznajemy współczesne ujęcie tego problemu i jego satyryczny kontrapunkt. Czy rzeczywiście – jak twierdzi Debord – należy odebrać spektaklowi to, co skradł on rzeczywistości i wywłaszczyć właścicieli?